יקב אמפורה מתחדש

יקב אמפורה, אחד מיקבי הבוטיק הטובים והייחודיים שיש בארצנו הקטנה והטובה.
בחודשים האחרונים היקב התחיל תנופת התחדשות לאחר שהצוות המוביל, ההנהלה והייננים הבכירים התחלפו. לפני כשנה הצטרף ליקב דר' יובל סמואל (וטרינר בהשכלתו) כמנכ"ל ומינה ליינן ראשי את מעיין קושיצקי, שהתחיל את דרכו המקצועית ביקב האלה וביקב מרגלית, ומתגורר כיום בקליפורניה (אך קופץ מדי פעם לארצנו לראות אם היין שהוא אחראי לו, בסדר). לצידו עובד גם מאירם הראל כיינן, ומהלת שיווק דניאל הירשברג.
מהטעימה האחרונה של היינות של הצוות החדש, עושה רושם שהם עומדים ליצור יינות אלגנטיים זמינים, וטובים, אם לא למעלה מזה.
יינות הרוזה מבציר 2017, עדיין לא בוקבקו אך כבר עכשיו הם עושים רושם לא רע, ואפילו רענן (הטעימה היתה מ"יינות חבית").

רוזה בלנד 2017 – שיוצר מענבי קריניאן, ברברה, סירה ומעט קברנה סוביניון, עושה רושם של יין עשיר בטעמו, ארומטי מאד עם סיומת נעימה וארוכה.

רוזה גולן 2017 – בלנד מורכב מענבי ברברה וסירה, עם טעם מינרלי, מעט מתוק ומזכיר תות ודובדבן.

רוזה כרמל 2017 – עשוי מ- 100% ענבי קריניאן, בעל ארומה פרחונית ומתוקה וסיומת ארוכה. מצוין לחובבי יין מתקתק – אבל לא מתוק.

יינות הרוזה, אמפורה. צילום אסף קליגר
יינות הרוזה, אמפורה. צילום אסף קליגר

יינות לבנים (שעדיין לא בוקבקו)
סמיון 2017 – עם ארומה של פריחת פרדסים וטעם נעים ומתקתק של אשכוליות ותאנים, מאוזן בחמיצותו.

גרנאש בלאן 2017 – בעל גוף דומיננטי, רענן מאד ומתאים למאכלי דגים מתובלים ובשר קרים, לשתות צונן מאד.

אדום שלא בוקבק עדיין
קברנה/סירה 2015 – צעיר מדי אך עם עתיד בטוח, מרקמו עשיר, בעל טעמי תבלין, פילפלים ירוקים, פילפלים אדומים קלויים וסיומת ארוכה ונעימה. כאמור, עתידו מובטח.

יינות שבוקבקו ונמכרים.
קברנה סוביניון 2006 – מקור הענבים מהגליל העליון והרי יהודה. יין שקצת עבר את שיאו. טעמי פירות שחורים בשלים מדי, מעט קקאו, גוף מלא אך לא מאוזן מבחינה חומציות.
ריטון 2014 – בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו ומעט קברנה פרנק. גוף מלא וקטיפתי, עם ארומה נעימה של דובדבנים שחורים, טעם של דובדבנים אדומים, מעט שוקולד וחמאה. עם טאנינים טובים ועם מעט וניל. המתינו כשעה שיפתח ותקבלו יין משובח ביותר.
ריטון גרנאש בלאן 2016 – עשוי מענבי גרנאש בלאן מהגליל העליון, בעל ארומות פרחוניות מאד ופירוטי, עם טעם מתקתק של אננס. מאוזן בחמיצותו.
במילים אחרות, יקב אמפורה המתחדש, הוא הבטחה לעתיד הקרוב.

השארת תגובה